perjantai 8. helmikuuta 2013

Saumurointia

Heipähei!

Tänään päätin aloittaa omin luvin mekkoni kokoamisen. Minulla ei ollut luentojakaan, ja hinkusin jo päästä saumuroimaan työtäni. Ryöstin muista saumureista kaikki siniset langat ja langoitin saumurini. Testasin saumuria ja se toimi täydellisesti. Ja eikun suhimaan! Olen melko tottunut ompelukoneen käyttäjä ja vaikka saumuria en ole käyttänyt kuin kerran, ei eteeni tullut oikeastaan ongelmia. Sain tehtyä mekon melko pitkälle. 







Taakse tein nyt sitten sen sauman, josta ei ohjeessa puhuttu mitään. Onhan tuo ylimääräinen, mutta ehkä päätän nyt vain, että se on sellainen koristus. Taakse kiinnitin jo helmankin, mutta etukappaleen helman kiinnittämisen jätin ensi kertaan, sillä olen vielä epävarma siitä, miten se siihen kiinnittyy.



Kuvasta näkee, että takakappaleen helma on paikallaan, mutta etukappaleen helma puuttuu. En oikein vielä ohjetta tavatessa tajunnut, miten helma tulee laittaa oikein. Minulla on päässäni idea, miten siitä oman järkeni mukaan tulisi siisti. En ole kuitenkaan varma, onko se silloin tehty ohjeen mukaan vai ei. Kun olen tehnyt päätökseni, kerron, miten helman kiinnitin.

Helman kiinnityksen jälkeen jäljellä on enää muutamia työvaiheita. Sivut kiinni, hihat kiinni ja helmat siistiksi. Sitten mekko on jo valmis. Olen tyytyväinen, kuinka rauhallisesti ja tarkasti jaksoin tehdä töitä tänään. Olen yleensä niin hätäinen, että teen jatkuvasti tyhmiä virheitä. Olin aika väsynyt, joten se ehkä rauhoittu väkisinkin vähän hermoja.

Luulen vähän, että saan mekon valmiiksi ennen seuraavaa käsityöntuntia, joka on vasta 28.2.

Ensi kertaan!

Berenike

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti